Huisartsenpraktijk Panacea is telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur via nummer: 035 621 6767
Wanneer u ons belt krijgt u een keuzemenu te horen:
- bij een spoedsituatie kiest u optie 1
- om een herhaalrecept in te spreken kiest u optie 2
- om een medewerker te spreken kiest u optie 3, kies vervolgens 1 indien u teruggebeld wilt worden, indien u geen keuze maakt komt u automatisch in de wachtrij. De duur van de wachtrij is bij terugbellen of in de wachtrij blijven staan hetzelfde.
Door toenemende drukte in de dagpraktijk zien we dat het steeds moeilijker wordt om afspraken in te plannen. Soms lukt dat pas na ruim één week. Dat is natuurlijk vervelend als u klachten heeft of ergens mee zit.
Daarnaast komt het helaas te vaak voor dat mensen niet op komen dagen voor hun afspraak. Soms wordt deze vergeten of soms is de klacht al over. Een reminder (via app of mail) lukt via ons systeem helaas nog niet.
We willen onze beschikbare tijd zo efficiënt mogelijk inrichten en gebruiken maar ook u meteen kunnen helpen als daar de noodzaak voor is.
Vanwege bovengenoemde redenen hebben we besloten om het anders te gaan inrichten en zullen wij elke dag gaan starten met een lege agenda zodat u de kans krijgt dezelfde dag gezien of gehoord te worden.
Hoe werkt het?
- Denkt u dat een afspraak nodig is: bel dan voor 10 uur ’s morgens. Uitslagen, herhaalrecepten en administratieve vragen kunnen na 10 uur. U krijgt de assistente aan de telefoon of ’s morgens één van de huisartsen (let op: uw terugbelafspraak kan mogelijk na 10 uur zijn!) Dan wordt gekeken hoe en door wie u het beste geholpen kunt worden. Soms kan dat telefonisch, soms willen we u graag zien en beoordelen. Dan volgt in principe op dezelfde dag een afspraak.
- De assistente is opgeleid om vele gezondheidsvragen te beantwoorden en u passend advies te geven. Vaak is dit ook na overleg met de dokter.
- Tevens hebben wij ondersteunend personeel (POH’s; praktijkondersteuners huisarts), die over bepaalde aandoeningen veel weten (bijv. suikerziekte, astma, hoge bloeddruk, zorg voor ouderen en psychische vragen). Soms blijkt dat uw vraag beter past bij één van hen en verwijzen wij u door.
- Het is niet meer mogelijk om een afspraak te plannen op een andere dag dan de dag waarop u belt. Uitzonderingen zijn chirurgische ingreepjes, (lang) consult op verzoek van de dokter, afspraken bij de doktersassistente (zoals uitstrijkjes, wondcontrole, oren uitspuiten etc.) of bij de praktijkondersteuner of voor bloedafname.
Voorbeeld 1: u hebt steken op de borst, hebt koorts en u voelt zich benauwd. U belt en er wordt besloten dat u gezien moet worden, dan krijgt u diezelfde dag een afspraak.
Voorbeeld 2: u hebt al 4 weken last van uw knie en wil graag op uw vrije dag over 1 week gezien worden. U belt dan op de dag zelf ’s morgens; dan kunt u die dag gezien worden.
- Tot slot willen wij u verwijzen naar www.thuisarts.nl of naar de app ‘moet ik naar de dokter?’, hier vindt u veel zinvolle informatie die u kunt raadplegen alvorens contact met ons op te nemen.
Indien Huisartsenpraktijk Panacea gesloten is, wordt u tijdens praktijktijden automatisch doorverbonden met een waarnemend huisarts binnen Gezondheidscentrum Casa Cura.
Spoed buiten praktijktijden
Voor spoedeisende zaken buiten praktijktijden belt u huisartsen spoedpost in Hilversum via nummer: 088 130 9600
Levensbedreigende situaties
In geval van een levensbedreigende situatie belt u 112